Äckelsjukdom

Uuuuuhhhh jag mår iilla. Och för en gångs skull inte pågrundav bebis i magen. Vilket naturligtvis var min första tanke när jag vaknade tidigt tidigt igår av att jag behövde spy. Att jag sen fortsatte och fortsatte och fortsatte att spy minst två gånger i timmen genom hela dagen och lyckades räkna upp mig i minst 20-25 gånger och 3 kg lättare innan mamma övertalade oss att ringa sjukvårdsupplysningen förändrade den inställningen lite.

Hon i telefonen lugnade oss lite med att säga att barnet alltid tar den näringen som finns först, och att det istället är jag som får lida. Men att jag naturligtvis inte kunde gå så flera dagar. Blev det värre eller fortsatte så under natten så skulle jag komma in för dropp. Inte ok.

Är egentligen inte rädd för vanlig magsjuka men herregud... det där var INTE vanlig magsjuka. Det var katastrof. Men idag är iaf mycket bättre! :) Bara spytt 3-4 gånger och sovit massa under natten = braa. Nu väntar jag på att Jonny ska komma hem med vätskeersättning och sen kanske jag vågar mig på att äta en youghurt... eller åtminstone en tesked saft som sjukvårdsdamen rekomenderade... hmm.

Och inom 30min måste jag ringa till Adecco och lämna besked om jobb. JAG VILL JOBBA IMORGON. Vill. Vill. Vill. Kan inte illamåendet, huvudvärken och febern bara försvinna? :( Kan jag chansa...? Hmmm.

Idag är det åtminstone exakt två veckor till ultraljud och det känns sjuuuuukt. POJKE ELLER FLICKA LIKSOM. NAMN? HERREGUD.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0