Mysdagar med mysbebis!

Igår åkte jag & Emil läskig buss med en massa trappsteg (varför bygger de sådana idiotiska bussar som man omöjligt kan ta sig upp & ner ifrån utan hjälp?) ut till Konnerud för att gå på barselgruppmöte och träffa andra tjejer som fått barn ungefär samtidigt! :)

Som enda pojke har Emil nu skaffat sig 4 flickvänner och jag hoppas verkligen att han gjorde bra intryck när han kissade ner hela skötbordet på hälsostationen. Hmmm.

Ååh. Nu väger han åtminstone 4620 gram och går upp braaa (lite för bra?) i vikt. Huvudet har också växt till 38,5cm (37 vid födsel), vilket betyder att när jag tittar på honom och tänker "huuuur lyckades jag få ut DET DÄR" så har jag inte riktigt rätt.

Därefter tog vi en ännu läskigare buss med ännu högre trappsteg (seriöst, hur tänker de?) ut till Spikkestad för att hälsa på dagiset. Ååååhhhh så himla fint det var att vara tillbaka! <3. Har verkligen saknat allting så mycket. Alla vuxna kidnappade Emil och alla barnen ville klappa och titta. Bebis var jättenöjd med uppmärksamheten och brydde sig inte ens om att en unge tryckte upp en plasttallrik i huvudet på honom (mamma brydde sig dock mer).

På kvällen mötte vi Jonny hemma och åkte ut till Konnerud igen för en extratitt på huset. ÅH vad mysigt det är och ÅH vad jag längtar längtar längtar tills vi flyttar in om 22 dagar!! Lycklig.

Idag har vi bara haft mysdag hemma och just nu ligger Emil och sover brevid mig...eller det gör han inte alls för nu vaknade han och med tanke på klockan så borde han vara hungrig. Matdags! 

 


Kommentarer
Postat av: Mimmi

iiih

2010-11-04 @ 22:25:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0