Skallig bebis!

"Det är vanligt att bebisar tappar håret under de första sex månaderna. Det är därför att håret har två växtfaser - en där det växer och en där det vilar - innan det faller av. Hos nyfödda, går alla hårrötter in i vilofasen samtidigt."

Nu har min pojke tappat en massa hår uppe på huvudet (se bild). :( Tur för honom att han är lika söt ändå! :) Och att det faktiskt växer ut igen.

Igår åkte vi och handlade flyttkartonger i mängder. Nu är det packningstajm och bara 10 dagar tills vi får nycklarna. Åååh vad jag längtar!!! Lyckades få tag på en av de sista snöskyfflarna i butiken också.... yes, då är det vinter igen och dags att skotta fram bilen på morgonen. Härligt. (synd att jag är mammaledig och inte måste gå ut alls om jag inte vill.)

Nej, nu ska jag gå och störa min sovande son med en massa pussar. Nej, det ska jag inte alls. Måste behärska mig. Han ska få sova ifred. Ååhh, vad han är fin. Världens finaste! En puss överlever han nog!



Packa liten bebis?


Kommentarer
Postat av: Annie

HAN ÄR SÖTAST PÅ JORDEN !

2010-11-17 @ 08:46:38
URL: http://sovmorgon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0