Stressad mamma!

Idag kommer Emils mormor, morfar och moster till Norge på besök! :) Och då måste huset skuras! Fast nu är det ju faktiskt så att vi har en liten uppmärksamhets-törstande bebis i huset som ogillar skarpt att bli lämnad ensam = mormor får överleva om allt inte är tippelitopp. Det ska hur som helst bli supermysigt med besök!

När jag var gravid tänkte jag att OH, vad mycket tid jag kommer ha när jag är mammaledig. Jag ska ta hand om all tvättning, städning, strykning osv så allt glänser ALLTID. Sen ska jag ha maten framdukad på bordet mitt i prick när Jonny stiger in genom dörren. Och då snackar vi inte frysta köttbullar och mackaroner. NEJ NEJ. Nya spännande måltider med massa roliga ingredienser som jag ska laga från grunden.
Sen borde jag hitta på något för att tjäna mer pengar. Och få dagarna att gå. För det kommer ju bli ett problem. Kanske kan tillverka något och sälja? Inte för att jag är så duktig på någonting, men jag kan ju lära mig. Jag kommer ju nämligen ha all tid i världen. Kanske kan köpa mig en symaskin och lära mig att sy?
Egentligen skulle jag ju kunna plugga på distans när jag är hemma. Jättesmidigt att bli klar med utbildningen när jag ändå inte har något att göra om dagarna.

HA HA HA..... jag orkar inte ens kommentera vad som är fel i denna planen.

Men det gör inte så mycket.... för bebis-mys är ändå det som jag har mest lust med av allt. <3 Allt annat kommer i andra hand!

Nej, nu ska jag mata Emil med mjölk, fiskolja och malt. Mums!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0