39+6 (!!!)

Tydligen så räknar man olika i Sverige & Norge. I Norge får man beräknad födsel till vecka 40+3 (alltså 40 veckor och 3 dagar), dvs på lördag 9 oktober. Meeeen i Sverige så räknar man tydligen på vecka 39+6 (alltså 39 veckor och 6 dagar), deeet vill säga tisdag 5 oktober VILKET ÄR IDAG. Så hade jag bott i Sverige så hade IDAG alltså varit dagen som jag hållt på att räkna ner till. Relativt coolt! Iofs också relativt bra att jag bor i Norge och slipper sitta i världens besvikelse idag och tänka att nehepp här händer det ju absolut mest ingenting. (vilket jag iofs gör ändå. men iaf.)



Nu är jag nyss hemkommen från mitt förhoppningvis (dock inte troligtvis) sista besök hos barnmorskan! Tydligen så är min kropp vääldigt trött på att vara gravid nu vilket visar sig i högt blodtryck, sammandragningar och protein i kisset (jaha?). Bebis däremot trivs alldeles utmärkt och eftersom att huvudet inte ens är fäst ännu och magen fortsätter växa så verkar han då rakt inte ha några planer på att komma ut i det närmaste laget. Jag kunde absolut räkna med att gå över tiden. Jaha. Verkligen upplyftande kommentar!

Appropå högt blodtryck så var det inte farligt högt men det kunde stiga ännu mer och om jag fick massa huvudvärk och sånt så skulle jag ringa in till förlossningen för att få komma på kontroll. HAHA EH? Ofta ringa förlossningen pga det? "Hej hej. Ja, jag vet att 98% av alla som ringer typ håller på att dö av smärtor eller har flera liter vatten som forsar ut från kroppen... men nu är det faktiskt så att jag har lite ont i huvudet här så... när kan jag komma?" HAHA.


Kommentarer
Postat av: Anonym

anledning till att ringa förlossningen vid huvudvärk om man har högt blodtryck är att det kan vara havandeskapsförgiftning vilket är farligt

2010-10-08 @ 19:24:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0