Det var ju inte såhär det skulle bli!

Var beredda på världens mest negativa inlägg men det är bara för att när allt blivit lite bättre (hoppas jag verkligen att det blir) så ska jag kunna gå tillbaka och minnas...detta. (huuh).

Brystbetennelse. UUHH. Vet inte ens översättningen men åtminstone infektion/inflammation i brösten pga för mycket mjölk som man inte får ut. Har haft 41 graders feber sedan söndag natt (som iofs pendlar lite upp&ner vilket leder till att jag varje natt vaknar och undrar om någon hällt en hink vatten under mig...och varför ser håret ut som om jag kommer rätt från duschen? inte trevligt.). Jag spyr och har tusenspikars-huvudvärk och klarar inte av att få i mig någon fast föda alls. Lever på äpplejuice. Allting svartnar för ögonen. Hela tiden. Vågar knappt bära Emil eftersom jag är livrädd för att svimma och tappa honom. Och brösten är sprääängda och gör helt vansinnigt ont. Och det kommer blod och var och jag vet inte vad för äckligt.

Men värst av allt är att jag inte ens klarar av att ta hand om min egen son. Jag klarar inte av att stå upp tillräckligt länge för att byta blöja. Jag kan inte ha honom mot mig eftersom att han då kommer åt brösten som gör allt för ont. Kan inte ens ligga ned vid sidan av honom eftersom brösten då nuddar vid sängen/soffan = omöjligt. Och förutom antibiotika så är behandlingen att pumpa pumpa pumpa för att få ut mjölken, vilket betyder varannan timme dygnet runt. Därför sover jag inte ens tillsammans med de andra längre eftersom att det inte är någon vits när jag ändå ska upp varannan timme och pumpa, för att därefter koka alla delar och sen kanske kanske lyckas somna en halvtimme innan det är dags igen.

= Jag ligger hela natten i yrsel och ont medans Jonny & Emil ligger inne och myser i sängen.
= Jonny får sköta allt med bebisen. Matning, blöjbyten, klädesbyten, lekande och mysande medans jag sitter fastklistrad vid en pump i soffan i mer än hälften av dygnets timmar.

Och blir det inte bättre snart så måste jag evt läggas in och opereras med narkos. Vill inte, vill inte, vill inte.
Orkar snart inte mer.

Kommentarer
Postat av: mimmi

åh herregud. inte göra mig så här orolig. inte må så :O åhå. bli bättre genast?!?

2010-10-21 @ 19:26:54
Postat av: Sanne

<3

skickar all kärlek, all ork och all bli-bättre-nu-kraft jag kan!

2010-10-22 @ 09:35:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0