På trilletur genom Drammen! :)

Igår gick jag & Emil på utflykt!! Vi vandrade hela vägen ner för berget och hälsade på på Statoil! Sen fortsatte vi in till centrum och sprang lite runt i butiker men HERREGUD vad idiotiskt det är med köpcentrum och barnvagn. Så himla trixigt när det är trappor precis överallt. Det första man måste göra är att lokalisera var hissen/hissarna finns. (sen glömmer man iofs något på varje våning så man måste åka upp&ner mellan våningarna 300 gånger i onödan). Sen är det DESSUTOM trappsteg lite sådär dekorativt tänkt här och var på varje våning. Så när man traskat i evigheter i en korridor mot en bestämd butik så dyker det naturligtvis upp en brant trappa mitt i allt. Då måste man vända och gå hela vägen tillbaka och runt allting för att kunna komma till planerad butik.

Till på köpet så håller de på att bygga om i minst varannan butik och 98% av alla gångar är allt för trånga för att kunna komma fram med vagnen. Och när man väl hittat en tillräckligt bred gång så är det naturligtvis någon idiot som slängt en papp-ask eller något annat irriterande på golvet som man personligen måste flytta på för att kunna komma fram.

Mest frustrerande av allt var att det t.o.m. var en obligatorisk trappa för att komma upp till toaletterna och SKÖTRUMMET. Hur tänkte de där? Visserligen ingen mount everest-trappa men tillräckligt hög för att skapa stora problem för mig som ovan barnvagnskörare. Hmm.

Himla tur att man inte sitter i rullstol.

Nu ligger Emil och sover men när han vaknar så tänkte jag att vi skulle bada lite. ÅH vad mysigt! Jag längtar längtar längtar. Kan sitta och se på honom hur länge som helst. Han är så himla fin. Jag älskar honom så himla mycket. Är han verkligen min? På riktigt. Sitter bara och väntar på att jag ska vakna upp och inse att allting var en dröm. Fattar ingenting.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0