Sista dagen!

Tiden går så himla fort. Idag är sista dagen som Jonny är hemma. Imorgon ska han tillbaka till jobbet. Jobb. Vadå jobb? Går folk till jobb om dagarna? Hela min verklighetsuppfattning har förändrats och det känns jättekonstigt att folks liv bara rullar på som vanligt där ute. Ska ändå bli lite skönt att komma tillbaka till lite rutiner & tider igen.
Och imorgon ska jag och Emil mysa deluxe hela dagen, bara vi två.

Idag är dessutom sista dagen innan min träning och bantning börjar. (spännande. trodde egentligen förlossningsdagen skulle vara det. eller kanske sista dagen på sjukhuset.) Nej, jag kanske inte ska springa maraton. Och jag kanske inte ens får lov att styrketräna än. Och jag kanske inte är helt frisk än heller. Eller har tänkt leva på morötter. Men på något sätt. Innan förlossningen låg jag på +29kg (HAHAHA). Nu på +15kg.

Frågan är hur man enklast slår världsrekord i att gå ner 15kg? (helst så borde man ju få lov att äta några ostbågar då&då också..).

Idag ska Emil äntligen få ta livets första bad!! 5 dagar efter att navelstumpen ramlat av och gud vad detta ska bli spännande. Antingen kommer han älska det eller hata det. Eller bara ligga där med sin chockade blick och undra vad som händer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0