April, april!

Idag är det första april och imorse försökte jag lura Jonny med att jag var gravid igen - och han gick på det! Hahaha. Eller, först trodde han inte på mig och sen fick han panik och tyckte det var alldeles för tidigt, samtidigt som han absolut inte ville ha någon abort.

Sen somnade jag till och när jag vaknade låg han och planerade för fullt. Nu behövde vi ju större bil, och så var det ju ganska praktiskt att jag kunde behålla mina mammapengar och dessutom så har vi ju redan allt som behövs av säng, stol osv. Och så ville han flytta till Sverige.

Stackaren. Började tycka synd om honom och blev rädd att han snart skulle börja längta efter denna ofödda bebis på riktigt så jag fick se till att avslöja mitt skämt innan han gick till jobbet. Tror han blev ganska lättad och svor på att hämnas! Spännande.

Självklart vill vi båda två ha fler barn. Men inte just nu. Jonny vill gärna ha två år mellan, medans jag vill ha minst tre. Vill absolut inte ha två vagnbarn samtidigt! Men vi får väl se vad som händer i framtiden! :)



- Okej, då går jag till jobbet då.
- Jaa, var försiktig idag då. Var inte så naiv.
- Va, vadå naiv?
- Jaa, alltså tro inte på allt folk säger. Tänk på vad det är för dag idag.
- Åå, juste. Det är första april. Det kommer vara massa på radion och så. Men hejdå!
(idiot, fattar han fortfarande inte?)
- Mm, hejdå tvåbarnpappan!
kommer rusande in igen.
- Du är inte gravid? Det var bara ett skämt?


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie-mamma till Isak

Ha ha ha så jäkla snyggt du gjorde det. Varför kom jag inte på en sån enkel grej. Fan ska dra det skämtet nästa april. =P

2011-04-01 @ 13:21:59
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/
Postat av: Ann-Sofie-mamma till Isak

ha ha ha fan vad ball! Ja när jag vaknade så visste jag att det var 1 april och när jag sen läste det så lät det ju helt överdrivet. =)

2011-04-01 @ 13:23:20
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/
Postat av: Sofia

HAHAHAHA! awwww!!!

(snabb reaktion) <3

2011-04-01 @ 15:04:51
Postat av: Camilla

Haha!! Stackars Jonny ;)

2011-04-01 @ 17:46:04
URL: http://camillasandberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0