Seperationsångest!

Kvällen med Sofia, Sanne och Emelie blev jättemysig och en av de största anledningarna till att jag verkligen saknar att bo i Malmö! Jag ojade mig fram & tillbaka i evigheter på hur jag skulle göra med Emil, eftersom det blev så sent och han egentligen behövde sova.

Skulle jag;

1. Ha med honom.
Fördel: Är superobekväm och nojig inför att lämna bort honom och vill helst ha honom hos mig alltid.
Nackdel: Stor risk att han blir övertrött och gnällig, och dessutom sover han inte lika bra i vagnen som i sängen (har jag fått för mig?).

2. Vänta tills han somnade och sen åka.
Fördel: Han vaknar i princip aldrig efter han somnat.
Nackdel: Skulle inte komma iväg förren efter nio.

3. Åka och låta min familj få chansen att vara barnvakt.
Fördel: Absolut smidigast. Jag skulle komma iväg tidigare och kunna ägna mig till 100% åt mina kompisar.
Nackdel: Inte kunna släppa oron över hur han har det, även om jag vet att han är i goda händer.

Slutade med att jag väntade tills det nästan, nästan var dags för honom att sova, bytte om till pyamas på honom och därefter nästan blev utkastad ur huset efter ett "men är det verkligen SÄKERT då?" för mycket.



Mammas prins!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0