Dålig dag på jobbet?

Mötte världens buttraste busschaufför idag påväg in till stan. Tydligen har de bytt kortsystem nu så när jag krånglat på vagnen och glatt struttat fram med mitt traditionella kort muttrar chauffören något surt om nya kort. Han suckade och stönade och betedde sig som om det var en 25öring från 1800-talet jag sträckt fram till honom. Kände mig jättedum och började fundera på när jag senast åkt buss, eftersom jag missat detta helt!

När jag kom fram såg jag stora plakat i busskuren. Nytt biljettsystem: från 11 april. Herregud, de nya korten hade funnits i TVÅ dagar. Är det verkligen nödvändigt att dumförklara en stackars förvirrad, ung mamma för att hon inte åkt buss på två dagar?

När vi sprungit klart och fixat allt vi skulle satte vi oss i solen och delade på en banan medans vi väntade på Jonny. SÅ OTROLIGT MYSIGT. Jag vill ha denna årstiden föralltid.



Drammen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0