Det som göms i snö kommer upp i tö!

Något som är lite roligt med att vända upp och ner på varenda låda och skåp som måste sorteras och delas upp är att man plötsligt hittar en massa saker man inte sett på evigheter. Blev nästan lite nostalgisk när jag fann alla stavningslektioner som jag höll för Jonny förut. Jag satt och printade ut massvis med övningar och uppgifter jag hittade på nätet, och hittade på egna som jag varvade med "veckans ord" och guldstjärnor & kommentarer i anteckningsblock. Skrev mail till 20-30 lärare som jag hittade på ett lärarforum för att be om tips och råd, köpte dator-spel och googlade kvällskurser. På kvällarna låg jag och förklarade gång på gång hur kort & lång vokal fungerade. 

När vi träffades hade han den troligtvis värsta dyslexin jag någonsin stött på hos en vuxen människa. Varje sms från honom tog en kvart att läsa eftersom man fick gissa sig till över hälften av orden. Det var så kul att se hur han verkligen la ner själ och hjärta i att plugga in orden jag gett honom och hur han utvecklades vecka för vecka - och att mycket faktiskt hänger kvar än idag, även om han också tappat en hel del eftersom det var så längesedan.

Nej, nu vaknade Emil. Att sova en gång om dagen funkar fortfarande tipp-topp. Han är lite tröttare än vanligt på kvällen men sover fortfarande prick 13.00-14.30 på dagarna. Kanon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0