Hemma!

Borta bra men hemma bäst! Fylls alltid av ett litet lyckorus när jag kommer ner för lilla gatan och får syn på huset igen. Mitt lilla hem! Vi har haft jättefina dagar i Malmö och när man är där så känns det alltid som om livet är i en liten bubbla. Lite på paus! Men nu är vi tillbaka och redo att ta tag i allt! Resan hem gick bra, och Emil sov hela flygningen (hurra!).
  
Klant som jag är så gjorde jag en repris på förra gångens pinsamma bagagemiss. Då hade jag insett att barnmatsburkarna var några fantastiska kronor billigare i Sverige och bunkrat upp ett helt litet lager i väskan.
På flygplatsen informerade de om att jag (eller rättare sagt väskan) hade 5 kg:s övervikt och plötsligt blev inte de där burkarna så väldans billiga längre. Snarare alldeles svindyra!
Den här gången hade jag tryckt ner 2 kg marabou (jepp, 10 kakor!) i väskan eftersom de erbjudades ut på Malmborgs. Resultat: 250 kr i straffavgift för övervikt. Happ. Men jag fyndade åtminstone en liter Sambuca i taxfreen; så lite nöjd är jag trots allt!


En mycket, mycket trött liten Emil!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0