Ny bilbarnstol

Idag har vi äntligen varit och införskaffat inte en, men två nya bilbarnstolar till Emil. En som jag kan ha med mig tillbaka till Norge, och en som mina föräldrar kan ha i Malmö till när vi kommer på besök. Kändes minst sagt på tiden att byta ut babyskyddet som han tvingades sitta som en halvböjd banan i för att få plats. (okejdå, så illa var det kanske inte och det finns faktiskt de som har första stolen ännu längre. men ändå!)

Eftersom jag inte ens kommer ha en bil i Norge (eftersom det hade varit störtlöjligt med tanke på att jag inte har körkort) så kändes det inte helt befogat att lägga ut 4-5000kr för den stolen jag egentligen ville ha, men vi hittade en Britax-stol som reades ut för 1690 - istället för ordinarie 2695 eller något. Fullt överkomligt och nöjd som bara den är jag! Perfekt ifall vi vill hänga med på ikea/sverigehandels-turer, måste ta en taxi någonstans eller när vi får besök med bil! På lördag är det dags för premiärturen!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0