Efterlyser händig man!

Överlät precis till Jonny att få montera ihop och hänga upp taklampan med massa kablar som ska skalas av och kopplas ihop med lösa sladdar och kontakter och jag vet inte vad. Läskig pryl! I butiken varande de för att om man gjorde fel eller för mycket så kunde det bli överspänning och börja brinna.

Hmm. Känns inget vidare stabilt det här, alltså. Jag föreslog att jag skulle göra det med tanke på att jag är ljusår mer händig än honom (ex. har vi varit på IKEA så är det jag som får skruva möbler medans han tar hand om bebis och/eller förbereder mat. alla andra konstallationer resulterar i katastrof) och uppenbart mannen i huset och lite sådära.

Men på något vänster lyckades han ändå roffa åt sig rollen (med motiveringen att "det går inte att göra fel") och nu sitter vi alltså och lyssnar på "OJDÅ, det gick åt skogen det här" och "hmm, nu gjorde jag fel. får göra om allt igen".

Så om vi dör inatt så vet ni varför.

Uppdatering:
"är det någon skillnad på höger och vänster?"
"titta vad bra det blev! ...oj, jag har glömt en grej. vänta lite.."

Kommentarer
Postat av: mimmi

HAHA, det där kan ju till och med jag göra!

2011-02-05 @ 21:01:43
Postat av: Camilla

Haha, typiskt Jonny!

Ibland (läs alltid?) så är till och med JAG mer teknisk än min kära bror :)

2011-02-06 @ 18:12:29
URL: http://camillasandberg.blogg.se/
Postat av: Micke

haha, det låter iof som en censurerad version men docj Jonny upp i dagen. så han håller fortfarande på på samma sätt :D

2011-02-16 @ 21:58:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0