3-månaders-vaccin!!

Idag har vi varit nere på helsostasjonen och träffat min lilla (småtråkiga & ganska gamla) mammagrupp. Vi har lyssnat på vår underbara (?) helsosyter som dels deklarerade att det är VIKTIGT med sex och dels hotade med att om man bråkade mycket hemma så skulle hon märka det på barnen när de kom dit.
Jaha, då tackar vi för den mycket användbara informationen......

Tror inte Emil är någit vidare förtjust i henne heller (åtminstone inte nu längre). Han satt nämligen nöjd och glad i mitt knä och anade fred & ingen fara när hon helt plötsligt från ingenstans tar upp en gigantisk nål och trycker rätt in i hans ben. Åhåååhå. Och sen en i andra benet. Haha, och jag är såklart alldeles för känslig och började OCKSÅ gråta när jag hörde hur ont han hade det. Min stackars stackars liten. :( :(

Sen fick vi titta på hans kurvor och det är alltid spännande!! Mätte längden för första gången sedan födseln och han ligger strax över det genomsnittliga. Vikten var mitt på prick och nästan på grammet medel-strecket. (och här har jag gått runt och sagt att "ja, men det är ju inte så konstigt att han äter så mycket...han är ju ganska stor för sin ålder"...men nähejdå) Och huvudet var strax under medel. (!!!). Jättekonstigt egentligen. När han föddes hade han ganska stort huvud (underbart att trycka ut..), sen gick det ner till precis på genomsnittet.. och nu är det under. HALLÅ, min sons giganstiska hjärna måste ju få plats?

Vikt: 6700 gram
Längd: 65,5 cm
Huvudomkrets: 41,6 cm


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0