Kaos!

Hahaha hjälp! Det ligger halvskruvade möbler i hela huset, verktyg ligger utspridda i precis varenda rum och det svämmar över av tomma kartonger. Ganska omysigt! Och imorgon ganska så tidigt kommer Sandra på besök över helgen. Underbar timing.... spännande. Hoppas hon inte har så stora förväntningar......

Emils sovning går åtminstone jättebra!!! :) Vid tio-tiden (okejdå, men senast elva åtminstone) lägger vi honom inne i sängen (ja, fortfarande vår säng. så mysigt och jag vill ha honom där hela livet även om jag inte ska...jag lovar) och släcker lampan. Sen är faktiskt det effektivaste att bara stoppa om honom, pussa på honom och gå ut.
Vanligtvis sover han sen 10-12 timmar och vill ha frukost mellan 8.00 och 10.30. (sen har vi en väldigt dålig ovana att somna om igen ett par timmar eller så...).

Mitt senaste trix för att få honom att sova själv på dagarna fungerar alldeles lysande!!! Såfort jag märker att han börjar bli lite trött så bäddar jag ner honom i vagnen med kudde, täcke och katten. Sen rullar jag honom fram & tillbaka i hallen och efter tio fram&tillbakningar så sover han. (kanske inte fantastiskt länge, men åtminstone en halvtimme eller så. lyx!)

 


Kommentarer
Postat av: Malin, mamma till Ilian

Oj en sådan sötnos så stor han har blivit :-) !!



Vad kul att han reagerade på filmen då, haha.. Kul vad som kan ta deras uppmärksamhet egentligen ! Jag håller med, det vore jättekul att träffas nu när vardagen är mer stabil ! :-)

2011-01-13 @ 20:13:26
URL: http://malinnyberg.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0