På bättringsvägen!

Igår var en bra dag och vi var båda på bättre humör igen! Vi lekte med Emil, spelade monopol och tittade på Solsidan-boxen som jag lånade upp sist jag var i Malmö. På kvällen hade vi ett jättelångt samtal om allt som hänt, och hur tråkigt det var att det blev som det blev. Att vi troligen hade kunnat förhindra det om vi flyttat tillbaka till Sverige för längesen men att det nu var bäst om vi var ifrån varandra ett tag.

Så nu har Jonny fått bekräftat sin uppsägning. Han jobbar augusti ut varav två veckor är semesterveckor som han eller vi kommer spendera i Stockholm. Jag har kommit fram till att det är bäst om jag och Emil blir kvar i Norge och huset åtminstone ett tag. Det räcker och blir över att Emils pappa ska flytta ifrån honom. Han ska inte behöva förlora sitt hem också. Dessutom har jag ingen lust att han ska växa upp i ett renoveringsobjekt i Nydala, vilket är ungefär vad min ekonomi tillåter utan jobb..

Som svar på hurvidare Jonny ska ta Emil varanann helg: Jag vet att Jonny verkligen inte vill flytta ifrån Emil men att han "just nu inte ser någon annan lösning" (går ju visserligen att diskutera..). Enligt honom själv kommer han komma och hälsa på så ofta som möjligt. Men han kommer inte ha några fasta helger eller liknande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0