Strand-premiär!

Puh. Jag är helt utsliten. Vi har precis kommit hem från en dag på stranden tillsammans med Madeleine, Sebastian och några till. Tycker det är så himla perfekt att det ligger en sandstrand mitt inne i centrum i Drammen. Tyvärr så blev inte Emils strandpremiär en riktigt så stor succé som jag hadde tippat - han var mest gnällig, trött och tyckte vattnet var iskallt. Men ändå!

Madeleine har jag känt sedan hon blev gravid i 2009. Något som är lite tragikomiskt är för att för ganska precis ett år sedan tog det slut mellan henne och hennes pojkvän. Då var Sebastian ganska precis lika gammal som Emil. Men då pojkvännen valde att flytta tillbaka till Stockholm och sticka ifrån hela föräldraansvaret så var Jonny riktigt förbannat upprörd och tyckte att det var så sjukt dålig stil att överge sitt barn. Nu - ett år senare - gör han precis på pricken samma sak. Ironiskt så det smäller om det.

Nu är det åtmintsone helg och vi har absolut inga planer. Jag är sugen på picknick och stranddagar, och Jonny ville ha revansch i monopol och grilla. Kanske dricka en flaska vin. Sen pratade jag och Madeleine om att gå ut tillsammans imorgon, eftersom hon också är nybliven singel.


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Vilken tur att det alltid kommer fler chanser till strandmys (även om jag måste erkänna att det lät ganska mysigt ändå).



Sv: Tack snälla! Jag håller tummarna själv och nu känns det ändå lite bättre måste jag erkänna :)

2011-07-29 @ 18:31:19
URL: http://reasonstobebeautiful.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0