Fettisdagen!

Mådde lite bättre idag och tänkte att det kanske vore dags för lite frisk luft. Och lycklig blev jag när jag tittade i kalendern och upptäckte att det var fettisdagen. Kanske en tur ner till centrum och inviga det nya caféet med en semla?

Insåg tyvärr ganska fort två saker:
1. Norska semlor innehåller ingen mandelmassa? Alltså, vad är poängen med en semla utan mandelmassa? Lika meningslöst som en pizza utan ost, eller en currysås utan curry.
2. Den norska fettisdagen var i söndags. Så mandelmassa, eller ingen mandelmassa - vi var ändå flera dagar försent ute.

Intervjun blev det däremot inget av. Riktigt så frisk var jag inte. Men det kommer fler chanser. Så bråttom har jag inte. :)


Kommentarer
Postat av: mimmi

ingen mandelmassa? jag älskar norge!

2011-03-08 @ 22:32:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0