Ingen vidare bullmamma!

Emil har varit febrig och utmattad efter vaccinet och sovit större delen av tiden idag så jag har haft det jättetråkigt. Jag har tvättat kläder, jag har strykit kläder, jag har plockat undan, diskat, betat av en stor del av den överfyllda hårddisken på tv-boxen, fått iväg några viktiga mail och.. vad gör man sen?

Jo: man bakar, fick jag för mig. Men eftersom att vi bakar ungefär en gång varannat år så är ju inte precis skåp och låder toppade med spännande bakingredienser. Alltså satte jag mig och letade efter något recept som inte innehöll: mjölk, bakpulver, kakao eller mer än 2 dl socker. 
  
Så nu har jag en massa vaniljdrömmar som står i ugnen och väntar på att bli klara! (eller ja, massa och massa. receptet lovade 40-50. jag fick ut 13). Kan ju bli minst sagt intressant det här. Hoppas förresten inte oljan var så viktig. Bytte nämligen ut en halv deciliter olja mot... max en tesked olivolja, vilket var allt vi hade i olj-väg.


Kommentarer
Postat av: Louise - väntar på min skatt.

hur blev dessa då :D ? kakorna asså :)

2011-03-24 @ 19:27:51
URL: http://loojsen.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie-mamma till Isak

ah så han blev febrig ändå. =( Stackaren..

2011-03-24 @ 19:33:28
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0