Dagistitt!

Jag hade verkligen super-super-förväntingar till dagiset idag. Det ser så otroligt fint ut från utsidan och jag hade nästan redan skickat in en söknad. Men efter att ha varit där: mjaaa. Jag är tveksam. Skeptisk.

+ Helt fantastiskt uteområde med massvis av skog, och allt från bål till klättervägg till balansgrejer till små hus och kojor och gud vet vad.
+ Personalen verkar urgulliga och kompetenta!
+ Man får både all mat & blöjor på dagiset (extremt ovanligt i Norge!)
+ Avdelningarna för de äldre barnen såg stora, fina och roliga ut med dockrum, kuddrum och massa spännande.

- Småbarnsavdelningen. Själva skröt det något helt kopiöst om deras upplägg. Jag tyckte det var helkorkat. Jag blev invisad i ett pytterum där det satt fyra ungar mitt på golvet. Knappt några leksaker, absolut inget stimulerande och egentligen ingenting att göra överhuvudtaget. "här är ettåringarna stort sett hela dagen". Och tvååringarna hade det inte mycket bättre.

Känns inte okej någonstans att gå till jobbet om jag vet att Emil bara ska sitta instängd i ett rum mindre än mitt sovrum hela dagen. Emil tyckte däremot att det var roligt med dagisbesök och hittade snabbt både kompisar och leksaker. Massvis av beröm fick han för att han var så trygg, tillitsfull och nyfiken dessutom.


Kommentarer
Postat av: Sara och Liam

Heej =)

Vi är tillbaka med ny blogg och nya tag! :)

Har en del att läsa igen om vad som hänt hos dig!

Hoppas allt är bra, kram :)

2011-11-23 @ 23:20:09
URL: http://saratholson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0