Experiment!

Huu. I detta skrivande nu sitter jag mot alla odds med inget mindre än en gigantisk oliv framför mig. Den nästan ligger och hånler mot mig; illaluktande och allmänt vidrig.

Jag har alltid fått lära mig att det finns inget sådant som äcklig mat, man äter även sånt man inte tycker om och plockande i maten är oacceptabelt. Jag var genomarg på er då, kära föräldrar, men idag är jag endast tacksam. Tack vare ert tålamod och trugande så ser jag mig idag som en långt ifrån kräsen person, åtminstone vad gäller mat.

MEN. Men, men, men. Det finns en endaste liten sak som jag inte ens kan förmå mig att äta när jag bli bjuden på det; oliver. Hu.

Men det sägs att det krävs elva gånger för smaklökarna att vänja sig vid en smak och lära sig att tycka om den. Och eftersom jag tursamt nog råkar ha en burk oliver stående i kylskåpet (kanske ett halv sekel gamla iofs, men ändå) så tänkte jag: experimentdags!

En oliv om dagen i elva dagar. Borde gå att överleva och om resultatet blir att jag förvandlas till olivälskare så är det definitivt värt besväret. Nu kör vi.

Resultat olivdag 1: Kväljningar i papperskorgen. Längtar inte tills imorgon..


Kommentarer
Postat av: Petter (Bestefar)

Heja Aggi!

2011-09-06 @ 14:22:58
Postat av: Josefine

Halloj!



Tack för din blogg :) jätterolig!

Har du nåt tips på hemsida med fina barnkläder?

Jag handlar nästan bara på polarn och minikungen.se men skulle vilja veta någon mer bra :) kram/josse

2011-09-06 @ 16:25:33
Postat av: Mamma Birgitta

Detta fixar du!

Vi tror på dig! :-)

2011-09-07 @ 07:25:54
Postat av: Ann-Sofie Sojka-mamma till Isak

Ha ha ha ha du är så rolig! :-) Men jag hatade oliver från början. Vet inte om du kommer älska det exakt efter 11 dagar. Då kommer du nog spy men efter ett uppehåll efter det så kommer din kropp skrika efter oliver en dag. Jag vet, det hände mig! :-)

Kram!

2011-09-07 @ 18:12:15
URL: http://www.futurum-nobis-est.com/
Postat av: Syster!

Hha tacka inte mamma och Petter för det, det är för att du är som du är, jag är en av dom kräsnaste jag känner när det gäller mat, och vi blev uppfostrade på samma sett

Vi gillar inte oliver för mamma gillar inte oliver och då var det okej att plocka bort det från maten :P

2011-09-09 @ 11:47:45
URL: http://sovmorgon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0