Jag + min drömsoffa = :(

Igår hittade jag äntligen den. Soffan med stort S. Perfekt på alla sätt och vis, och inte särskilt dyr heller (även om ny soffa knappast ligger i min budget). Den skulle hem, oavsett vad. För med den soffan skulle ju hela mitt liv förändras. Allt skulle förvandlas till ett evigt solsken och förmodligen skulle både teodicéproblemet och världens svält kunnas lösas i min nya soffa. Men för att vara på den säkra sidan så tänkte jag åka hem dubbelkolla längden innan jag plockade fram kortet.

Resultat: RUMMET VAR FJORTON CENTIMETER FÖR KORT. Är det möjligt? (och ja; rummet var kort, absolut inte soffan som var lång)

Hur jag än vrider och vänder på det så kan jag bara komma på tre lösningar:

1. Söka om att få bygga ut huset med 14cm - kosta vad det kosta vill.
2. Spärra av balkongdörren. Men vem behöver egentligen en balkong när man har den soffan?
3. Flytta!

 
Men annars har vi det bara fint och njuter av årets sista soldagar!


Ps: Idag fick jag ett sms: "Det snöar". Hur deprimerande är inte det på en skala? Ds.


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Lösning 4: Möblera om :-). Dessutom öppnas väl balkongdörren utåt....

2011-09-23 @ 07:50:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0