25. april: Verdens pingvindag

OBS, OBS, OBS. En väldigt viktig upplysning har precis kommit till min kännedom: Idag, 25 april är inget mindre än den officiella pingvindagen. Oh, herregud. Detta är ju närmast större än julafton. Så då återstår egentligen bara en enda stor fråga; hur ska jag fira?

När jag tänker efter finns det faktiskt en ännu större fråga; VARFÖR har inte jag vetat om detta tidigare så jag kunnat förbereda ett stort pingvinkalas! Borde definitivt bli en ny tradition! Nästa år är det frack på stor och liten som gäller, champagne för de äldre och champis för den yngre!

Obs: folk som inte känner mig så väl blir förmodligen ganska förvirrade av detta inlägget. Folk som känner mig blir garanterat inte ett dugg förvirrade!




Kommentarer
Postat av: Mimmi

HAHAHA, inte alls förvirrad! bara ledsen över att det inte är pingvinkalas :( längtar till nästa år. du ska få den finaste stenen i värdinna-present!

2012-04-25 @ 15:32:56
Postat av: syster moster

inte alls förvånad här heller!

en sak som jag glömt säga, det är ett torg precis vid vår nya lägenhet och där är en staty med en bebispingvin och en mammapingvin!!! :D

så det måste du se när ni kommer :D

2012-05-01 @ 11:30:53
URL: http://sovmorgon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0