Här går det framåt!

Innan vi ens hunnit smälta det faktum att vi faktiskt vann budrundan till vårt lilla drömhus som uppfyller precis alla kriterier vi satt upp (minus havsutsikten men det vore ju en utopi...) så kastas vi tillbaka på jorden redo för nästa projekt: försäljning av mitt lilla söta hem på Konnerud.
 
Och där snackar vi dålig tid. Dagarna tickar iväg mot semestertider och snart sitter varenda kotte och potensiell köpare i en solstol på Mallorca med lånebeviset långt nergrävd i en byrålåda. Och det blir man ju inte rik på! Så här var det tvära svängar. Fotograf bokades till idag och planen var såklart att vi skulle ägna hela söndagen åt städning och styling. 
 
Men tydligen så existerade det inte en endaste skrivare/scanner i hela Oskarshamn där Jonny (mitt ex, som bekant också står som ägare) befann sig, och vi kom inte en millimeter i processen innan han skrivit under papper. Så; snilleblixtar som vi är så bestämde vi oss för att muta honom för att sätta sig i bilen och köra till Göteborg.
Alltså spenderades även vår söndag i en bil. Först hela vägen ner till Göteborg, för att få en liten kluddelutt på en patetisk pappersbit, och så hela vägen tillbaka igen.
 
Långt efter midnatt var vi äntligen hemma och kunde sätta igång med att få ordning på explosions-kaoset som rådde i huset. Sen satte vi väckarklockan på 3 timmar och 33 minuter fram i tiden, och gjorde oss beredda att gå upp och fortsätta. Härligt! 
 
Nu pysslar i alla fall en liten besiktningsman runt i huset här och jag ber till alla gudar som existerar att han inte ska hitta något suspekt!
 
Åh, mitt fina hem! Kommer verkligen sakna varenda del av dig, men samtidigt ser jag så mycket fram mot att starta ett nytt liv i vårt nya hus:) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0