VÅRT NYA HUS!

Jag vill inte ens försöka gå in på hur många visningar vi gått på de senaste månaderna. Hela huset svämmar över i prospekt med bilder och information från de olika villorna/radhusen/lägenheterna som vi tittat på. Vi har deltagit i åtskilliga budrundor. Men aldrig varit helt i hamn. Förren vi plötsligt fann det! VÅRT HEM. Utan tvekan! (tyvärr var vi inte de enda som hade den tanken vilket ledde till att vi hamnade i en helsikes budrunda, men kosta vad det kosta vill: vi hittade vårt lilla drömhus:)
 
Jag kan inte påstå att det var kärlek vid första ögonkastet. När Dan entusiastiskt visade mig annonsen ville jag mest bara spy och vräkte ur mig ett "DÄR, ska jag ALDRIG i livet bo". Fanns inte en enda vrå, färg eller rum jag tyckte om. Men såfort vi parkerat och gått in genom det lilla lövvalv som omringar ingången så var jag såld. Överraskad gånger tusen. Lycklig för att jag trots alls gick med på att gå på visningen! (fotografen & designern av prospektet borde dock skjutas för årets sämsta jobb!)
 
En helt fantastiskt mysig liten trädgård, med stentrappor, fruktträd, och jordgubbsodlingar där Emil kan springa runt med en fotboll medans vi ligger på en picknickfilt eller sitter under trädet med en bok.
Det gula räcket kan dock gärna få målas. Helst idag.
 
Terass på 55kvm (som en mindre lägenhet!) med utegrill och sol till sent på kvällen!
Hääääär ska vi spendera många sommarkvällar med ett glas vin och kanske skaldjur!
 
Vardagsrummet är inte så väldigt spännande, men har i alla fall stora glas-skjutdörrar ut till terassen med utsikt mot skogen!
 
"Jag lovar att du kommer bli överraskad av köket", sa Dan. Och ja: han hade rätt! Det VAR dödsfint. Med kylhörna, stor spis, dubbla frysar, kamin och hade vi bara satt en köksö i mitten så hade det blivit helt perfekt!
 
Ja; jag är inget superfan av golvet. Men det var inte i närheten så illa som jag trodde.
Har extrem-saknat att ha badkar hemma och nu har jag plötsligt en stor hörn-jaccuzzi! 
(och bastu!)
 
Ovanvåning: hall, kök, vardagsrum, tre sovrum, badrum och (gigantisk) terass!
 
Nedervåning: hall, tv-rum/gästrum/sovrum, badrum, bastu!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilket stort hus! Det kommer nog bli jättebra! Terrassen såg ju helt underbar ut!!

2012-06-24 @ 17:09:46
URL: http://missredhead.blogg.se
Postat av: foto - design & våran vardag

Så stort & jätte fint! :)

2012-06-25 @ 08:28:11
URL: http://marklin.blogg.se
Postat av: Inredning

Vilken versaler hus!
Det kommer TROLIGTVIS bli stora!
Den render såg efter helt underbara

2012-09-06 @ 10:31:46
URL: http://voxmobler.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0