17mai-fest!

Igår var det 17mai-fest på Emils dagis:) Tonvis av föräldrar, syskon, mormor&morfars osv samlades för att äta korv med bröd, äta kakor och dricka saft. Och såklart gå i tåget och sjunga tillsammans med orkester och hela köret. Mysig dag:)

Idag har jag gått runt med en härlig fredagskänsla hela dagen. Nu startar nämligen långhelg med ledigt helt fram tills måndag. För även om jag är ledig om dagarna så är det alltid något extra speciellt med fredagar när man vet att man har flera mysiga dagar med hela lilla familjen tillsammans framför sig!


Imorgon är det dags för det riktiga 17mai-firandet, och det är ju en mindre sensation i sig med tusentals galna norrmän med flaggor, tåg, konfetti och hela köret. Tycket det är dags för Sverige att visa lite patriotkänsla också. Småtragiskt att 50% av befolkningen förmodligen inte ens vet när nationaldagen är. Heja Norge på den punkten!
Sen på fredag packar vi bilen och drar söderut på "hyttetur" med (nästan) hela min familj! Flera mysiga familjedagar väntar och ett födelsedagsfirande av min kära mor!




Emil satt mäkta nöjd och körde bil tillsammans med Caroline när vi kom till barnehagen igår:)

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Dom ser väldigt nöjda ut båda två! Så söta!

2012-05-18 @ 10:54:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0