Ambitiös i trädgården!

Idag är jag riktigt imponerad över mig själv! Har åtminstone gjort en riktigt bra start i projektet: trädgård. (okej, vi har bara en liten gräsplätt utanför dörren, men ändå!).

Jag har:

- Skurat och lagt upp bortskänkes-annonser till både de gamla trädgårdsmöblerna och grillen. Innom 5 minuter var båda bortlovade. Hurra! Imorgon får vi förhoppningsvis upp allt det nya så då gäller det att ha plats!

- Rensat tonvis av maskrosor på baksidan! Förstår inte riktigt hur vi i princip kan ha fler maskrosor än gräs men med tanke på att jag förmodligen är den enda i hela kvarteret som ens äger en maskrosplockare så är det kanske inte så väldans konstigt ändå...

- Klippt gräset för första gången iår! Vilket märktes. Hoj och hej vad tusen gånger mer avancerat det blir när man ska klippa 2 decimeter långt gräs med en usel billigklippare utan motor. Dagens träning; check! (+ dagens solning. eftersom det är högsommarvärme ute så vore allt annat än en bikini totalt överflödigt.)

Hmm, ja. Det var väl ungefär det. Men det har faktiskt tagit mer eller mindre hela dagen!
Ikväll är det oljning av terassen och balkongen som gäller! Men först ska jag ner och hämta en liten pojke på dagiset som förmodligen också fått galet mycket sol och utelek idag. Och vänta in en dödsbra pojkvän som kidnappat vår lånade högtryckstvätt i bilen.


  

 
Åå, vad jag längtar tills flera riktiga sommardagar!
Här är Emil i poolen förra sommaren - toknöjd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0