Försäkringsbabbel

Denna dagen har jag vigt åt försäkringsbolagens kryphål. Min nya bil behöver ju försäkras och dessutom har jag insett att min nuvarande hus/innbo-försäkring kanske ligger i dyraste laget. Så nu har jag ägnat ett par timmar åt att skicka runt mail till mer eller mindre varendra bolag i hela landet (många!).

Snabba som attan är de flesta på att komma med erbjudanden och ju fler jag får, desto mer kan jag pressa dem mot varandra och på så vis vandra neråt i pris! Hurra! För försäkringar är egentligen både löjligt dyrt och tråkigt och jag kan komma på minst ett dussin miljoner roligare saker att göra för pengarna.

Nej, nu ska jag få på mig lite vettiga kläder och komma iväg på körlektion!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0