Teoriprov: CHECK!!!!

Okej, jag har kanske glömt berätta detaljen om att jag -slutligen- bestämt mig för att ta körkort! Ja, jag är inte den snabbaste kniven i lådan (dock en ganska skarp en!), men nuså. Har faktiskt inte haft behov för det tidigare. Och sådär väldans gammal är jag väl inte?
   Nu har jag iallafall insett att det är alldeles förbannat opraktiskt att inte ha körkort när man har en ung liten herre på dagis. Hur i hela fridens namn hade jag egentligen tänkt mig med o-tajmade bussbyten hit och dit, fram och tillbaka för att hinna innan stängningsdags på dagis? Dessutom vill jag ju knappast att han ska bli ett 07-17-barn heller.

Hur som haver så köpte jag mig en teoribok efter att jag avslutat övningsköringskursen i onsdags. Efter att mer eller mindre sträcktläst boken rakt igenom en gång så tänkte jag i måndags att; jamen varför inte ge det ett försök? Försöket blev gjort och; jag fixade det!!! (med ett endaste ynka bauta-irriterande fel...)
Synstestet som man gjorde i förbindelse med teoriprovet gick däremot åt helvete.
- Kan du läsa den raden som pilen pekar på?
- .......eh. Nej?

Och vad gäller körkortsbilden så tänker jag inte ens prata om det. Var helt oförberedd på att bilden togs i samband med provet. Hade håret uppsatt för att dölja det faktum att jag varit för stressad för att ta en välbehövlig tur in till duschen på morgonen. Dessutom var jag sönderstressad över att det bildats lång kö utanför automaten som stod och suckade åt mina något upprepade tryck på "ta en ny bild"-knappen....
Men vi har iaf fått övningskört ett par gånger de senaste veckorna, och imorgon har jag min första körlektion. 18.00. Tänk på mig!


Kommentarer
Postat av: Gabbi

åhhh duktig! :D grattis!! och lycka till!

2012-05-01 @ 21:05:29
Postat av: Sofia

HEJJA HEJJA!

2012-05-03 @ 19:06:10
URL: http://vivitesomnia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0