Fredagsplugg!

En fördel med att vara sjukskriven är att man får gjort en väldig massa skolarbete som man annars hade varit tvungen att ägna hela kvällarna åt. Åtminstone om man är produktiv nog att gå upp i tid på morgonen istället för att väckas i panik av ringklockan! Och det är ju förstås jag. Det är därför jag aldrig råkar ut för pinsama saker saker som att yrvaken & halvnaken öppna dörren för två unga svenska bredbandskillar. Eller hur var det nu? Ps: absolut inte typiskt mig!


Hursomhelst så har jag precis skickat in en helt förfärlig uppgift där man skulle förklara diverse energiomvandlingar via ett inspelat videoklipp och maila läraren. På tal om pinsamt alltså. Förstår inte riktigt varför det alltid måste ligga ett tungt iq-fiskpinne-lager över mig i dessa videoklipp, medan jag åtminstone personligen anser att mina skriftliga uppgifter håller en avsevärt mycket högre kvalitet.


Nu ska jag ge mig in i en historiediskussion där jag ska svara på om jag tror att krigen mellan kristna och muslimer på medeltiden påverkar vår syn på islam idag. Rent spontant så tänker jag att vår syn på islam främst grundar sig på de vansinniga kulturskillnader som finns mellan oss västländer och de länder där islam praktiseras, och deras väldigt omoderna och outvecklade syn på sin religion, för att inte tala om okunskapen. Detta i kombination med vårt lands katastrofalt misslyckade integrationspolitik tror jag är det som i första hand ligger bak vår syn på islam. Men kanske jag faktiskt borde läsa de bifogade texterna innan jag uttalar mig närmare

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0