Myseftermiddag!

Idag körde jag lite tidigare från jobbet, plockade upp en lite Emil på.dagis som inte direkt jublade över att se sin mamma så tidigt...jahapp. Jaja, han trivs i alla fall och det är ju det vikigaste!

Sedan drog vi ner till hälsostationen för tvåårskontroll, där vi träffade läkare som tittade, kände och lyssnade. Blir alltid så stolt över Emil när vi är hos läkaren. Han tycker det är så obehagligt, ont eller läskigt men han sitter alltid fint och förstår att läkaren måste titta. Duktig:)

Sedan mötte vi hälsosyster som mätte, vägde, pratade och lekte. 95 cm, och 15,4 kilo stor har han blivit, och ligger fint i kurvorna. Språktestet klarade han också bra:)

För att fira hur duktig han varit så åkte vi ner och fikade, bara han & jag. Sedan lovade jag honom något.från leksaksbutiken, och efter att ha tittat vääldigt noga på bebisar, bilar, vagnar och m.m valde han sig en mellanstor polisbil med MASSA ljud. Supernöjd! Sedan hjälpte han mig i matbutiken, och med att välja ut en fin cava, medans han spelade polissirener för hela centret..

I eftermiddag ska han åka med Dans mamma och simma, och mysa där. Jag & Dan ska äntligen ha en riktig dejt-kväll igen. Våra onsdagsdejter har ju blivit lite hipp som happ de senaste veckorna men nu ska vi på bio, middag och hela paketet! Längtar massa:)




Kommentarer
Postat av: Sofia

Hoppas inte att det var den "mellanstora" bilen på bilden han valde......! :O

sötisen! :)

2013-03-13 @ 12:41:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0